Waarom wordt mijn voorschot servicekosten verhoogd?
De energieprijzen zijn in de afgelopen periode flink gestegen. Dit komt onder andere door het conflict in Oekraïne, de verhoging van btw op energie van 9% naar 21% en de verhoging van de energiebelasting. Woonwaard koopt nu energie in tegen hogere prijzen. Het nieuwe voorschot bedrag sluit beter aan op de werkelijk kosten van energie in 2023, waardoor u bij de eindafrekening over 2023 niet in één keer een groot bedrag terug hoeft te betalen. De verhoging gaat per 1 april 2023 in.
Verder zijn onderstaande kosten in 2023 ook gestegen:
• Waterverbruik
• Tuinonderhoud
• Schoonmaken en glasbewassing
Wordt mijn (kale) huur ook per 1 april 2023 aangepast?
Uw kale huur verandert niet per 1 april 2023. Zoals ieder jaar verandert dit per 1 juli 2023. U krijgt hierover uiterlijk voor 1 mei 2023 bericht.
Het totale bedrag dat u maandelijks aan huur betaalt, wijzigt wel door de verhoging van de serviekosten. Als uw huur automatisch wordt afgeschreven, dan hoeft u verder niets te wijzigen. Als u het maandelijks zelf handmatig overmaakt, dan moet u het bedrag zelf aanpassen.
Wat als ik het niet eens ben met de verhoging?
We verhogen uw maandelijkse voorschot, om te voorkomen dat u bij de eindafrekening in een keer een groot bedrag moet terugbetalen. Wij raden u dan ook af om uw voorschot te verlagen. De verhoging is berekend op een zo nauwkeurig mogelijke inschatting van de kosten.
Aan het einde van het jaar zullen we het totale bedrag van al uw voorschotten in 2023 verrekenen met de werkelijke kosten. Als blijkt dat u teveel heeft betaald, krijgt u een bedrag terug.
Kan ik mijn voorschot bedrag tóch verlagen?
U kunt een verlaging aanvragen via
Als wij uw aanvraag hebben verwerkt, ontvangt u een bevestiging per e-mail.
Door de verhoging kan ik mijn huur niet (meer) betalen, wat nu?
Kan ik inzicht krijgen in mijn servicekosten?
Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen?
Neem dan contact op via