Thuis over ons nieuws Regiowinnaar Beste (Thuis)Werkgever van het jaar!

Regiowinnaar Beste (Thuis)Werkgever van het jaar!

Leestijd: 2 min

Bestuurders Joke van den Berg en Nicole van Wijk mochten een mooie bokaal in ontvangst nemen. Een prijs als waardering voor hoe Woonwaard het afgelopen jaar is omgegaan met het thuiswerken.

Van de een op de andere dag werkten we massaal thuis. Ook voor Woonwaard was dat behoorlijk schakelen. We vonden elkaar via Skype en Teams, organiseerden meerdere online events zoals een zomerborrel, pubquiz, online yoga, workshops, een spectaculaire Sinterklaasviering en ook veel kleine momenten zoals een wekelijkse teabreak in de middag en een koffiedate in de ochtend.

Met elkaar

De prijs geeft Woonwaard weer een energie boost. Om door te gaan met onze betrokken aanpak en vooral te luisteren naar de medewerkers. De prijs dragen Joke en Nicole dan ook op aan alle collega’s van Woonwaard. Nicole:

 We hebben het echt samen gedaan! Zonder alle leuke en inspirerende ideeën van collega’s waren we niet zover gekomen.

Verbinding

Verbinden was heel belangrijk. Juist als je elkaar niet fysiek ziet, wil je weten wat er speelt, hoe het gaat en hoe collega’s gemotiveerd blijven. Via de zogenoemde Woonwaard Talks houden we elkaar twee keer per week op de hoogte. Daarnaast is er ook verbinding door af en toe een leuke attentie te sturen. Een persoonlijke kaart, een vitaliteits-cadeaupakket, een borrelpakket en onlangs nog een energie plantje.

Aandacht

Er is vanuit ons HR team veel aandacht geweest voor de mens achter de collega. Er is bijvoorbeeld een thuiswerkonderzoek gedaan en er zijn persoonlijke gesprekken geweest. Er is rekening gehouden met de uitdagingen die het thuiswerken met zich meebrengen. Er was ruimte voor flexibel omgaan met je werkuren op de dag. Ook was er de mogelijkheid om af en toe een hotelwerkplek te boeken. Even uit de thuissituatie. Dat werd enorm gewaardeerd.

Huurders in het zonnetje

Voor huurders heeft Woonwaard ook extra aandacht gehad. Voor veel oudere en kwetsbare huurders is het een moeilijke en onzekere tijd. Een klein gebaar betekent dan heel veel. We hebben een leuke bloemenactie georganiseerd rond Pasen vorig jaar. In de zomer hebben we huurders gebeld met weer de simpele, maar belangrijke vraag; hoe gaat het met u? Aandacht en betrokkenheid stonden daarbij centraal.

 

zoeken