Terug

Reparatieverzoek

Spoedreparatie?

In geval van spoed (gaslekkage, elektrastoring, gesprongen waterleiding, brandschade, ernstige glasschade) belt u ons op (072) 527 6 527 (24 uur per dag bereikbaar). Voor sommige spoedreparaties kunt u rechtstreeks bellen met het bedrijf dat de reparatie uitvoert. Het gaat om ernstige glasschade, storing aan uw cv en storing aan de lift.

Heeft u een reparatieverzoek?

Als huurder bent u verantwoordelijk voor de meeste onderhoudsklussen binnen uw woning. Woonwaard is verantwoordelijk voor de meeste werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning. Ook tegel- en loodgieterswerk valt onder onze onderhoudsplicht.

Kijk eerst in het overzicht van het Onderhouds-ABC. Hierin staat wie verantwoordelijk is voor reparaties en onderhoud, en welke reparaties vallen onder het Abonnement Huurderonderhoud (AH) als u dit heeft afgesloten.

Valt uw reparatie onder de verantwoordelijkheid van Woonwaard of onder het AH? Via Mijn Woonwaard kunt u de reparatie melden en direct een afspraak inplannen.

Meerdere reparatieverzoeken doorgeven

Het kan zijn dat u meerdere reparaties wilt doorgeven. Het is niet mogelijk om dat in één keer te doen. Er komt namelijk per reparatie een gespecialiseerde vakman. Maak daarom voor elke reparatie een aparte melding en afspraak. 

Wie voert rechtstreekse reparaties uit?

CV- en warmwaterreparaties, glas- en liftreparaties kunt u direct aanvragen bij het bedrijf dat voor Woonwaard die reparaties uitvoert:

  • Centrale verwarming en warmwaterstoringen: zie het telefoonnummer op de sticker op uw cv-ketel.
  • Glasschade: neem contact op met Glastotaal Beheer via het gratis nummer 0800-45 27 234. Glasschade kan zijn glasbreuk, maar ook een lek of een waas tussen twee isolatieruiten.
  • Liftstoring: zie het telefoonnummer op het plaatje in of bij de lift.
  • Meldingen over schoonmaak en groenonderhoud in of bij uw woongebouw kunt u doorgeven via het contactformulier.

Reparatieverzoek melden

In de meeste gevallen kunt u deze aan ons melden en zelf een afspraak inplannen. Via Mijn Woonwaard kunt u een reparatieverzoek indienen. 

Onderhoudsklusjes

Als huurder van Woonwaard kunt u zelf eenvoudige onderhoudsklusjes in uw woning uitvoeren. Onderstaande instructiefilmpjes helpen u bij deze werkzaamheden. Klik op de link om het filmpje te openen.

Cv-ketel bijvullen

Doucheputje schoonmaken

Schimmel in badkamer verwijderen

Oorzaak stroomstoring opsporen