Terug

Reparatieverzoek

Spoedreparatie?

In geval van spoed (gaslekkage, elektrastoring, gesprongen waterleiding, brandschade) belt u ons op (072) 527 6 527 (24 uur per dag bereikbaar). Voor sommige spoedreparaties kunt u rechtstreeks bellen met het bedrijf dat de reparatie uitvoert. Het gaat om ernstige glasschade, storing aan uw cv en storing aan de lift.

Heeft u een reparatieverzoek?

Als huurder bent u verantwoordelijk voor de meeste onderhoudsklussen binnen uw woning. Wij zijn verantwoordelijk voor de meeste werkzaamheden aan de buitenkant van uw woning. Ook tegel- en loodgieterswerk valt onder onze onderhoudsplicht.

Kijk eerst in het overzicht van het Onderhouds-ABC. Hierin staat wie verantwoordelijk is voor reparaties en onderhoud, en welke reparaties vallen onder het Abonnement Huurderonderhoud (AH) als u dit heeft afgesloten.

Valt uw reparatie onder de verantwoordelijkheid van Woonwaard, via Mijn Woonwaard kunt u de reparatie melden en direct een afspraak inplannen.

Meerdere reparatieverzoeken doorgeven

Het kan natuurlijk voorkomen dat u meerdere reparaties wilt doorgeven. Vaak komt er naar aanleiding van uw verzoek een specialist. Het is daardoor niet mogelijk om in de opmerkingen meerdere reparatieverzoeken door te geven. U kunt voor elk verzoek een aparte melding en afspraak maken. 

Wie voert de rechtstreekse reparaties uit?

CV- (bijv. warmwaterstoringen), glas- en liftreparaties en meldingen schoonmaak en groenonderhoud kunt u direct aanvragen bij het bedrijf dat voor Woonwaard die reparaties uitvoert:

  • Centrale verwarming en warmwaterstoringen: zie het telefoonnummer op de sticker op uw cv-ketel.
  • Glasschade: neem bij glasschade contact op met Glastotaal Beheer 0800 45 27 234. Glasschade kan zijn glasbreuk, maar ook een lek of een waas tussen twee isolatieruiten.
  • Liftstoring: zie het telefoonnummer op het plaatje in of bij de lift.
  • Meldingen over Schoonmaak en Groenonderhoud kunt u doorgeven via het contactformulier.

Reparatieverzoek melden

In de meeste gevallen kunt u deze aan ons melden en zelf een afspraak inplannen. Via Mijn Woonwaard kunt u een reparatieverzoek indienen.